utahu blog

legyen mondjuk mindenmondós, meg élménybeszámolós, meg gondolkodós... meg utazós :)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Szviyazhszk

2014.06.14. 19:00 | utahu | Szólj hozzá!

ez még csütörtökön volt, de megint annyi "minden" történt, hogy nem jutottam el a gépig. Mármint ide mindig jön valaki, de az előző évekkel ellentétben, most nem jelentik be magukat hanem csak megjelennek.... eddig ez nem volt divat, de mivel ugye a nagymama nem volt itt fél évig, ezért már mindenki nagyon látni akarja, és mivel én nem akarok sehova menni és ő lerázza őket telefonon, ezért házhoz jönnek, legnagyobb "örömömre"..............

Tegnap Láda voltak itt a barátjával, ma meg Szófa jött át segitett pirogot sütni a nagymamának, aztán betoppant a fia is egy kis ebédre.... nagyon lelkesen csináltak vagy 3 féle sütit, és magyarázzák itt nekem hogy de nincs benne semmi olyan amit te nem ehetsz, szóval egyél csak bátran, és nem értik meg hogy nem ehetem meg frissen. Fúj de utálom az ilyet.............. végül ettem mind a háromból mikor kihült, de már 30 perccel később tök rosszul voltam......... kellett ez igy nekem moszkvába utazás előtt............. Najó, a szokásos panaszáradat miatt elkanyarodtam a témától :D

Szóóóóóóval, a nagymama vetette fel, hogy nézzük meg ezt a szigetet, amin még Rettegett Iván foglalt el 1551ben, és felépitett itt egy erődöt, ami biztositotta számára az ellátást Kazány ostroma idején. A szigeten van egy fatemplom amit még 1551ben emeltek. Mivel végül Vágyimékkal mentünk ki (Vágyik, Julja és Kszjusa) akik voltak olyan kedvesek hogy kivittek autóval, nem igazán tudtam szabadon mozogni és fotózni. Mármint... a többiek szerint borzasztó idő volt, szakadt az eső és fújt a szél (én imádtam, maradjunk annyiban) igy Vágyik és a nagyanyám kb 30 perc után a fatemplom és a mellé felhúzott templom szemrevételezése után visszatértek az autóhoz, és szerintem Julja meg a lánya (Kszjusa mindenképpen) is igy tettek volna, de nem akartak engem magamra hagyni.. ez egy olyan rossz szokás.......... értem én hogy szerintük illetlenség valakit hátra hagyni, meg mittudom én, de igy nem tudtam annyit fényképezni amennyit akartam, nem is sikerült körbejárnom a szigetet, mert mindenhova jöttek utánam és mindig kérdezték hogy na akkor mostmár visszamegyünk, arra már úgy sincs semmi..... végül nem birtam tovább és a kikötő után mondtam hogy menjünk :/ összesen 1 épületben voltam és a sziget felét be se jártam, pedig lett volna még mit nézni.... :(

map_sviyajsk_mid.jpg

Szóval legközelebb oda vissza kell menni, főleg hogy most már vannak pöpec esős képeim sötétszürke éggel, legközelebb úgyse lesz ekkora szerencsém az időjárással. De láttam sok szép meg sok ijesztő dolgot is! a restauráláshoz és környezetrendezéshez az oroszok még mindig nem értenek és szerintem nem is fognak, a többiek azt se tudták felfogni hogy én min hőbörgök.... haha, meg egy pók minden valószinűség szerint lerakta a tojásait a túristáknak kirakott térkép üvege alá, és a kikelt pókok beszorulva az üveg alá előbb utóbb éhen haltak. Mármint más ötletem nincs, hogy került annyi pók az üveg alá.... 

Szépvoltjóvolt. a képeket otthon meg akarom szerkeszteni és utána teszem majd fel! 

Címkék: oroszország nyaralás eső városnézés

A bejegyzés trackback címe:

https://utahu.blog.hu/api/trackback/id/tr16301134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása