utahu blog

legyen mondjuk mindenmondós, meg élménybeszámolós, meg gondolkodós... meg utazós :)

Naptár

július 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Utolsó kommentek

na ma majdnem sírtam...

2011.09.25. 14:07 | utahu | 5 komment

jééé, végre van net az asztalon! hozzászokott annyira daisuke ehhez a toszhoz, hogy mostmár az asztalon is fogja a netet tűrhető minőségben. :) már fájt a hátam az ágyongörnyedéstől :P  

ma az első óra felélnél úgy éreztem, hogy most felállok, és sírva kirohanok a teremből. pffff, egy nagy nulla a tudásom :P nem tudom hogy tanulhatnék meg arabul egyik napról a másikra, de ez így nagyon gáz. lövésem sincs hogy kerültem az ötös csoportba.........................

Még a hétvégén felhívták a figyelmünet arra, hogy minden csoport 2 felé lesz bontva, mert azért a 40 fő barátok között is sok... szóval ma mind odamentünk 9re, hogy lássuk lesz e óránk vagy sem. 9 körül berongyolt dr. Muna, hogy menjünk utána, és kiment a folyosóra, elindultunk utána, de páran leragadtunk a faliújságnál, ahova végre kikerült a csoportbontás. najó, megállapítottam, hogy én maradtam ott ahol eddig voltam, és a másik felének lesznek másképp órái... de addigra eltünt a csoport.... munástúl, mindenestül :P ott áltunk kb 6an az 5ös szintről, hogy most mivan, mert a kiírt teremben nincsenek :P 10 perces fellerohangálás után kiderült, hogy a nyelvi laborban vannak.

Na ez a 10 perc, pont elég volt arra, hogy lemaradjunk a szövegértésről :P mikor beértünk, épp az utolsó két mondatot olvasta, és kiosztott egy lapot, amin volt 5 kérdés (gondoltam az elhangzottakkal kapcsolatban) meg egy másikat, ami arabul magyarázott meg néhány szót. hát 30 perc alatt végigértem a szavakon :P újabb 15 perc volt megérteni a kérdéseket..... de a szöveget még mindig nem értettem!!!!!!!!!!!!! mert mint kiderült, felmondta a szöveget, és utána mindenki maga visszahallgathatta az asztalánál. fúúúú, nem tudom elmondani mennyire kétségbe voltam esve, kihallottam szavakat, de nem értettem a szöveget, tényleg a sírás kerülgetett.

Végül óra vége előtt 15 perccel kiosztotta a szöveg nyomtatott verzióját, na akkor sikerült válaszolnom 2 kérdésre, többre nem maradt idő.

Utána foggalmam sincs miről beszélt :'( utólag megkérdeztem két lányt, és azt mondták, otthon írni kell egy esszét a saját néped szokásairól, meséiről, zenéjéről... stb. mondjuk miután nem értettük egymást angolul (helyesbítek, túl jól beszéltek angolul, úgyhogy nem értettem a választékos válaszukat, ők meg az én szerencsétlenkedésem) átváltottam oroszra (mert ukránok). Na hát az orosz és angol tudásom között csak annyi a különbség, hogy oroszul gyorsan tudok a semmiről beszélni... egyébként ugyanolyan helytelenül, és ugyanúgy nincs szókincsem. Szóval onnantól kezdve egy vegyített orosz-angol dialógus folyt közöttünk :P

A következő óra verselemzés volt... hááááááááááááááááát, ettől már magyarul is meghaltam volna, de ez legalább arabul is folyt. amúgy, ezt az órát 90 %ban értettem, mert ugye erre otthon fel tudtam készülni, ezt fordítottam a hétvégén, és értettem a kifejezéseket. Ebből is fogalmazás lesz holnapra, meg le kéne forítani a mesét, amit még nem csináltam meg, lehet ma se alszom túl sokat :Pa mit jelent, attól még ugyanúgy nem értem miről van szó :P ehh... tudom, miért nem tanultam meg rendesen a nyelvet :P hát mostmár úgyis mindegy :P

igazából azt hiszem az a legnagyobb akadálya az órán való aktív részvételemnek, hogy ha meg is hallom rendesen a szót, és megtalálom a szót, az angolt megint nem értem :P és angol magyar szótáram meg csak a gépen van. hiába van odaírv

ehh, borzasztó hogy nncs szókincsem, és a megtanult szavak is kiesnek a fejemből... amikor egy oldalon belül 4x nézem ki ugyanazt, az azért gáz :P

najó, tanulááááás....

Címkék: jordánia probléma hallgatás

A bejegyzés trackback címe:

https://utahu.blog.hu/api/trackback/id/tr203255041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezael 2011.09.25. 21:18:38

Kitartás, bele fogsz jönni, de még csak most mentél ki. Időbe fog telni, mire eljutsz addig, hogy ne legyen gond, addig pedig fel a fejjel és csak így tovább. Bőven jobban megy neked mint sokaknak menne. :)

utahu 2011.09.26. 07:20:01

@Ezael: jaaj nagyon kedves vagy :)
egész éjszaka fordítottam tök keveset aludtam, de a fogalmazásokhoz még hozzá se kezdtem :'(
a mai nap is gáz lesz

Ezael 2011.09.26. 10:34:01

@utahu: Csak ne idegeskedj, akkor rosszabb. Kitartás menni fog az, nem lesz semmi gond :)

Licio 2011.09.27. 09:44:20

Szia Eszter, Kedves!
Teljesen természetes, amin most keresztül mész: BELEJÖSSZ, hidd el! Az álmodat félig már elérted: ott vagy, ahol a lenni akartál...a többi meg jön magától. Tudod, ez a "vizespohár" MÁR félig tele van!
Puszillunk,
Lia&Misi

utahu 2011.09.27. 17:12:40

@Licio: igyekszem, és köszönöm :)
süti beállítások módosítása